kunst en kunstenaars in en uit de Krimpenerwaard

Over Ons

Vereniging Krimpener Kunstwaard is een vereniging voor professionele en vrijetijdskunstenaars in de Zuid-Hollandse polder de Krimpenerwaard en omgeving. Sinds de oprichting in april 2009 is de vereniging uitgegroeid tot meer dan 150 leden, die actief kunst beoefenen. Veel disciplines zijn vertegenwoordigd; er zijn onder hen veel beeldend kunstenaars, maar ook steeds meer woordkunstenaars sluiten zich aan.

De vereniging stimuleert, ontwikkelt en organiseert diverse kunst- en culturele activiteiten. Zo organiseert ze bijvoorbeeld beeldende kunst- en dichtwedstrijden, kunstroutes en exposities. Leden kunnen hun kunst publiceren op een eigen pagina – minisite – binnen de website. Kunstuitingen worden via diverse media naar buiten gebracht. Een eerste jubileumboek is onlangs verschenen.

De vereniging bezit geen eigen locatie. Voor verenigingsactiviteiten worden wisselende locaties afgehuurd.

De vereniging zet zich in om de Krimpenerwaard bekend te maken om haar kunst, kunstenaars en culturele activiteiten. Er wordt deelgenomen aan bredere regionale activiteiten in de sfeer van cultuur en recreatie.

De vereniging heeft onder meer de ambitie om  kinderen en jongeren te betrekken bij kunstactiviteiten.

De actuele financiële situatie en het jaarplan zijn te vinden op de pagina Bestuur.